Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Träningsverk och en första ridtur!

Av Malin - 26 januari 2009 22:23

Trodde aldrig att det skulle hända, men Mattias har suttit på Lisa. Han blev ledd ett varv runt manegen utan att ramla av eller få panik. Jag är jätte stolt!


Innan denna stora debut red jag Lisa igår, och det gick kanon! Hon var jätte duktig och kändes väldigt fräsh trots dålig kondition. Visst orkar hon inte så länge, men det gör inte jag heller just nu, så det passar utmärkt! Har lite träninsverk på insidan låren och det känns helt underbart! Red totalt i 30 min igår, och då va det 10 min skrittuppvärming och 10 min avskrittning, och med enkel matte kan man ju konstatera att jag travade och galopperade i 10 min i mitten :) galoppen blev väl max 2 - 3 min. Vill vara försiktig, även om hon kändes jätte fin så är det dumt att gå för fort fram.


Imorgon ska M ha henne själv för första gången på  ca 6 mån. Håller tummarna för att det går bra!!

 
 
Ingen bild

Pernilla

27 januari 2009 08:47

Vad kul att Mattias red =) Tyckte han det var kul? ;)
Vad roligt att Lisa gick så bra för dej, härligt när det går så! Själv så red jag mitt monster till häst igår. Om man säger såhär, jag både red och åkte av, haha... Härligt med unghästar (eller inte alla ggr) ;) Nu ska jag iväg och köpa hö. Ha det gott! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 augusti 2011 15:50

Sen jag bloggade sist har mitt liv ändrats rätt rejält. Lisa är kvar men hon är inte min enda bebis längre. I april i år fick jag en liten dotter. Så bloggen kommer i fortsättningen ha fokus på barn och livet som ensamstånde mamma med häst. Men mer f...

Av Malin - 10 juni 2010 14:12

Finns det något bättre än sommarbete?! Hästen har mat dygnet runt och jag slipper mocka! Underbart! Har inte ridit på evigheter, men det struntar jag i just nu och bara njuter av att vara "fri". Som hästägare har man ju sällan dagar då man bara kan g...

Av Malin - 10 juni 2010 14:05

                         

Av Malin - 24 maj 2010 00:33

Har väntat på motivation för att ta upp bloggen igen, och nu börjar den äntligen infinna sig igen :)   Under den långa och kalla vintern har det inte hänt mycket. Hästarna har fått stå då det i stort sett har var livsfarligt att ge sig ut utanför...

Av Malin - 6 november 2009 12:04

Har så fruktansvärt mycket i skolan just nu! Så det blir ju inte mycket Lisa-tid (som vanligt.. skriver jag något annat i den här bloggen?) Men när jag väl är i stallet så försöker jag ta mig tid att rida/träna från marken och bara ta det lugnt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards