Alla inlägg under juni 2009

Av Malin - 28 juni 2009 16:46

Är hemma hos mamma denna veckan, och hennes dator gav helt för några dagar sen då jag startade den för att lägga upp bilderna. Men bilderna kommer snart! Sitter vid brorsans dator nu och den är ca 200 år gammal, så tror att hårddisken blir överlastad bara av att ansluta kameran, men ska göra ett försök senare. Nu ska jag gå och lägga mig i skuggan någonstans och funderar på om jag orkar ta en sväng till ner till havet idag.

Av Malin - 24 juni 2009 16:23

Lisa är som vanligt igen i knäna, men jag har inte orkat göra något seriöst med henne på evigheter. Började jobba på sommarjobbet i måndags och jag har inte kommit in i rytmen alls än. Kliva upp tidigt på morgonen är inte min grej! Och att dessutom gå och stå hela dagen på betonggolv har tagit ut sin rätt på min ork.

Men gick åtminstonde med henne på en kort promenad igår. Tror att hon uppskattar att inte bli riden i denna värmen...

L har henne i dag så idag kan jag ligga hemma och slappa utan att ha dåligt samvete över att jag inte gör något med henne. Skönt! (får mammor säga att det eär skönt att vara barnlediga får jag säga att det är skönt att var hästledig :P )

Tänkte dock rida imorgon kväll och ska försöka få med mig Mattias till stallet så det kan bli lite ridbilder :)

Nä, orkar jag inte skriva mer. Ska nog gå och lägga mig i ett hörn någonstans och försöka att inte smälta bort.

Av Malin - 18 juni 2009 22:19

Har inte hunnit/orkat skriva på ett tag nu. Men allt har vart bra fram tills idag, vi har promenerat i skogen, bara haft det mysigt osv. Hon har vart lite snuvig så jag har velat ta det lugnt, men så va hon bättre nu så idag tänkte jag ta ett ridpass. Men icke! Lisa och Byot (Lisas nya karl) hade tydligt sprungit som galningar i morse i hagen så båda hade drattat på ändan rejält, och GIVETVIS var Lisa varm i båda framknäna....


Jag ger upp!! Jag orkar inte all skit mer. Visst hon var inte halt, men ändå! Och ögonen rann för fullt idag så hon är inte frisk från förkylningen trots allt :(

Longerade henne ca 5 min i varje varv för att kolla att hon gick rent, vilket hon gjorde, men hur mycket skit ska man behöva/orka ta?

Av Malin - 16 juni 2009 22:44

Berra må va lite mullig men Casper river bara folk som förtjänar det. Så gnäll inte på våra katter :)

Av Malin - 11 juni 2009 22:56

Katterna ska väl också få vara med på bild någon gång! Och nu leks det ju förfullt med nya kameran!

Berra ser ut som om han kan kolla med ögen åt olika håll :D

 

Och lilla Casper (som är en hon) har så himla mycket morrhår! Men världens häftigaste teckning.

Mammas gullungar båda två, även om Berra är väldigt "pappig". Mattias katt utan tvekan...

Av Malin - 11 juni 2009 13:07

Gnegs somnade in igår vid 16-tiden. Allt gick bra och det var väldigt lugnt. Det sista han gjorde var att mumsa betfor.

Av Malin - 9 juni 2009 22:59

Jag var inte i stallet igår. Satt hemma och grät mest hela dagen efter att jag pratat med A och hon berättat att hon och hennes moster M bestämt sig för att avliva Gnegs. A och M äger Gnegs ihop och jag har varit medryttare från och till. Totalt har jag känt Gnegs i nästan 9 år nu. M har haft honom i 17 år och A har varit delägare i 9 år.

Tänk er att ha haft sin häst i 17 år. Det är inte lite tid det...

Tänk er hur man känner varann utan och innan, och sen måste man ta beslut om att ens vän ska dö. Helt sjukt. Varken vill eller kan sätta mig in i hur det måste kännas. Vilken ångest!!

Och imorgon gäller det. Imorgon ska Gnegs få springa vidare.

Av Malin - 9 juni 2009 22:01

Gnegs, finare häst får man leta efter. Du är en sådan häst som man inte stöter på ofta, med ditt vänliga sinne och din underbara gnista.

Fast du inte är min häst så har du haft stor påverkan på mitt liv och min syn på hästar. Du har gett mig mod när jag behövt det, kärlek när jag behövt det och vänskap när jag behövt det. Du är den enda hästen jag vågar hoppa.


Och imorgon finns du inte mer.

Den hemska fången vann till slut kampen och tog kål på din kropp. Att se dig har ont skär i hela kroppen!

Men nu ska du äntligen få springa ut på traparandas vida ängar där du kan beta hur mycket du vill utan att bli sjuk eller få ont.

Vi alla kommer sakna dig så otroligt mycket, och vi vill inte att du ska lämna oss, men du ska inte nekas ett värdigt slut.

Du finns alltid i våra hjärtan.

Vila i frid underbara Gnegs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards