Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Malin - 24 januari 2009 23:22

Har ju inte uppdaterat om vad som hänt under helgen... Longerade i fredags. Tänkte att jag skulle få ur henne den värsta energin innan jag begav mig upp på ryggen på henne denna gång! L och K satt på läktaren och kollade på S som red Glassen, så jag hade åskådare när jag skulle få min lilla bångstyriga vildhäst att gå fint. Som tur var så var hon inte lika galen som förra fredagen,för jag hade ju inte någon möjlighet att släppa henne nu när vi var två hästar i manegen.

Jag sätter igång henne försiktigt på volten, och L och k säger med en gång: "Malin, det är definitivt någonting bak, men är svårt att se om det är en hälta eller stelhelt". Jag som vet hur Lisa funkar, och är mer van vid att se hennes rörelsemönster vet att hon är stel som en planka i hela kroppen när hon stått i 5 dagar, så jag menar på att hon måste få värma upp ordentligt då hon ofta ser väldigt knackig ut innan hela maskineriet är varmt.

Efter antalet bockningar, allmäna glädjeskutt och mycket mer galopp än vad matte bad om så börjar Lisa röra sig som en normal häst igen som tur är! L och K sa att hon såg mycket bättre ut också, så jag fick bekräftat att det inte bara var jag som "inte såg för jag ville inte se". Känns väldigt skönt att några oberoende parter har sätt henne och tycker att hon såg okej ut.


Idag var A med i stallet och red. Väldigt bra för mig att bara få sitta på läktaren och helt fullt bara kan koncentrera mig på att bara titta på Lisa och hennes rörelser. Sen går ju Lisa alltid så bra och lugnt för A, så att jämföra det med när jag rider är ju inte direkt till min fördel... Men jag såg ingen hälta och A kände inget. Hon red barbacka och då känner man ju verkligen alla rörelser ordentligt! A red i alla gångarter och man såg på Lisa att hon tyckte det var jobbigt, men samtidigt så älskar hon att arbeta! Aldrig en sur min utan hon kämpar på med glatt humör! Min fina lilla ängel! Och imorgon är det min tur att svinga mig upp på ryggen på henne. Ska bli spännande att se hur det går....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards