Alla inlägg under juli 2009

Av Malin - 17 juli 2009 10:30

Är så himla typiskt att när det är fint väder så kan jag inte rida. Gjorde något med ryggen i förgår på jobbet, så har vart hemma och vilat mig igår och idag.

L har vart snäll och tagit Lisa åt mig, men jag är så ridsugen så jag nästan dör!

Det ända possitiva är att jag får två dagar mer "semester" innan min riktiga semester som börjar på måndag. Två veckor ledigt! Helt underbat!


Har inte träffat Mattias på 5 dagar för han har semester nu och har vart uppe på Tjörn hos hans mamma. Suger att vara i från varandra men samtidigt så är det bra, man ska inte gå varandra på nerverna heller. Och mitt humör den här veckan har varit, milt uttryckt, dödligt. Så fast vi har haft si sådär 6 mil mellan oss så har jag ändå lyckats bli skit sur på honom ungefär varje dag. Men jag har aldrig låtsats som att jag är enkel att vara tillsammans med :) okej kanske lite i början när vi träffades, men vem förskönar inte sig själv då?!

Av Malin - 14 juli 2009 22:24

Lisa har det så himla gott just nu. De bytte hage förra veckan, så tro det eller ej men Lisa har blivit ännu rundare. Det borde inte vara möjligt enligt någon fysisk lag, men tydligen...


Jag fick en olja av A som har funkat kanon på hennes eksem i svansen. Visst det kliar ju fortfarande på henne, men inte alls  lika mycket som för ett tag sedan, och förra sommarn ska vi inte ens tala om... Ekholmens tror jag den hette. Manen håller sig fin pga att det inte finns något i hagen att klia sig på :D

Men hagarna är så kanon då det oftas blåser lite lätt så det inte blir så mycket knott.


Sist när jag har ridit nu så har det gått så himla kanonbra! Visst har mest varit ute i skogen och lekt men hon är så underbar att rida!! Älskar verkligen att galoppera i skogen! Och Lisa älskar det lika mycket som jag :)

A red dressyr i paddocken i söndags och Lisa hade gått jätte bra för henne med. Känns roligt när det ändå går framår för oss alla. Har inte pratat med L på ett tag men vad hon har sagt per sms så ka det tydligen funka bra.

M i stallet skrittade Lisa på vägen hem idag efter jag ridit. Då hennes Cayenne är skadad och kommer vara stående ett bra tag till (en så länge är det 4 månader vila de är uppe i) så har jag lovat att M ska få rida lite ibland. Det gick bra idag, och det verkade som om M och Lisa funkade bra ihop. Bara M får upp lite ridvana igen :)

Usch vet hur hemskt det är när man inte suttit i en sadel på så lång tid. Abstinens är bara förnamnet...

Av Malin - 14 juli 2009 22:15

Baloo mår bra, det visade sig att det bara var en urinvägsinfektion (visste att hundar spydde blod av sådana, men där ser man!) Penecilinet har funkat bra och han är mycket bättre.


Men, och det här är svårt att tro, men igår när familjen var och handlade, så lyckades Baloo gräva upp hela min lillebrors ryggsäck och sätta i sig 400 g choklad. Mycket lyckat!! Som tur var så var det "skit-choklad" med en kakaohalt på ca 12 % så Baloo mår bra.

Dumma hund med dödslängtan....


Sara: Jag har ingen bättre bild på honom ju :) bara när han å texas leker, å där ser han inte så gullig heller ;)

Av Malin - 11 juli 2009 13:03

Nu är nästa grej på gång här.. Att aldrig något kan vara bra ett tag?! Baloo, familjens andra hund, har fått i sig ett revben och nu både spyr och kissar han blod. Mamma och pappa ska nu in till Blå stjärnan och så får vi se vad som händer. Antagligen blir det röntgen först.


Bara att be och hålla tummarna.

Av Malin - 10 juli 2009 15:54

Pillan: nu när lisa ska stanna kvar så e det ju inte så bråttom, så kom när du hinner :)


Kicki å Sandra: tackar :) å kul att du hittat hit sandra, ska ta å kolla in din blogg me!


Love: jag e född 87, som det står i presentationen, so do the math :P

Av Malin - 10 juli 2009 15:38

Jag fick mitt regn tillslut! Och nu räcker det... Nu har det blitvit lite för mycket av det goda tycker jag. Varför kan aldrig vädret vara så där perfekt mitt i mellan?


Eftersom Lisas form fortfarande är väldigt ojämn så vill jag inte lägga ut fler ridbilder än de här, vill ju inte att ni ska se hur hemskt det verkligen är :)





Men hon är verkligen fin på den här bilden tycker jag! Blänker i guld :) men här går hon ju på långa tyglar vid framskrittningen så här behöver vi ju inte prestera...


En rolig nyhet är att Lisa kommer att stanna kvar i Torslanda till hösten! Trivs så himla bra i stallet och efter lite räknande på kostnaderna så kom jag fram till att jag kommer spara ca 1500- 2000 kr i månaden jämfört med i Sjövik. Det är väldigt mycket pengar när man är student... Och A kommer bli medryttare igen! Känns så himla kanon! Om hon inte ändrar sig, vilket hon inte får göra för mig... Hoppas verkligen att L vill fortsätta till hösten också. Trivs så bra med henne!


Nej nu ska jag ta och å och vattna min mormors blommor, och sen får jag nog ta en sväng till stallet. Hoppas på uppehåll en stund så jag hinner ut i skogen!

Av Malin - 2 juli 2009 22:13

.. fler kommer, men orkar inte ikväll, så håll till godo med en iaf :D

Av Malin - 2 juli 2009 22:12

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards