Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 28 april 2009 12:33

Måste bara lägga upp en bild på familjens underbara hund Meesy! Tror inte att det finns någon bättre hund än henne. Trots alla henne mycket udda egenheter. Men tyvärr har Meesy varit mycket sjuk genom åren, och är nu sjuk igen.

I fredags opererades hennes livmoder ut pga att det fanns vätska i den och att den var inflamerad. Ovanpå allt detta så är det något fel på hennes njurar, och det sanaste jag hörde var att vet. inte hade en aning om vad det var för fel på dessa. Vet. ville inte heller göra en biopsi då de misstänkte att Meesys blod inte koagulerade ordentligt.


problem, problem, problem....


Och är det någon som är gjod av pengar?! Sist jag pratde med mamma så var vet.-räkningen uppe i 24 500 kr, men vet att den gått uppbetydligt sen dess.

Kul......


Tur att Messy är helt underbar. Annars hade vi nog gett upp för längesen.

Tack Emma för bilden :)

Av Malin - 28 april 2009 12:08

Sitter i skolan. har lyckats spärra min dongel till datorn, så har inget internet hemma. Detta suger ganska ordentligt!


Längtar till stallet så det är inte klokt just nu! Vädret är underbart, och jag är ledig resten av dagen. Men sitter i Skara, och är alldeles för seg för att åka hem. Eller för att ta mig till stallet rättare sagt. Det tar ju ändå typ 4 - 5 timmar att ta sig tid, och att ta sig därifrån till Alingsås på kvällen tar ungeför 2 timmar. Alltså, hela dagen går åt till att pendla och jag får sedan stressa i stallet. Inte riktigt vad jag känner för.


Måste börja leta stallplats inför hösten med. Fast jag vet inte riktigt vart jag vill ha henne än. Eftersom jag bor i Skara på veckorna och Alingsås på helgerna så blir jag ju beroende av hjälp med henne. Visst medryttare ska det ju tydligen gå att få tag i, men vart då? De växer ju verkligen inte på träd.. Är så glad att jag har L just nu! Men jag saknar A och M! Ska nog ta och skicka ett sms till M och höra hur allt är med henne, var ett tag sen jag hörde något från henne.


Slänger in en gammal bild med, så det blir något att titta på :) Får jag inte en digitalkamera när jag fyller år kommer jag gråta blod. Om någon av mina systrar läser detta så hälsa mamma och mormor att:

JAG BEHÖVER EN KAMERA

Av Malin - 27 april 2009 20:21

Kolla i den här sidan!! Så grymt rolig, onödig och beroende framkallande...


http://maooni.mybrute.com


fight me!!!


Har även fler brutear, om ni är sugna på lite slagsmål:


http://Libell.mybrute.com

http://maonni.mybrute.com

http://Maclar.mybrute.com


Nej, jag är inte alls beroende....

Av Malin - 21 april 2009 11:39

Innan allt med Kirsi hände igår så hade jag faktiskt en bra dag. Va ute och betande en sväng med L och Glassen. Lisa var MYCKET nöjd över detta :) tråkiga jag hade tänkt att tragla i manegen först, men som tur var så fick L mig att inse att gå ut och bara ha det gött i solen var en bättre idé!


Min medryttare L har trillat och slagit i nacken och ska ta det lugnt några dagar. Inte roligt när det just handlar om nacken. Så hon skall stanna hemma och kurera sig ett tag. Hoppas hon mår bättre snart!


Olyckor kommer ju alltid i tre sägs det ju, och för att avsluta hela den underbara dagen igår så har jag antagligen överansträngt ett muskelfäste i min högra ben. Smärtan kom krypande medans jag var i stallet, men när jag klav av bussen inne i stan hade jag så ont så jag inte ens kunde räta på benet. Som tur var väntade Mattias på mig där så han stöttade mig så gott det gick. Idag känns benet lite bättre, men det gör fortfarande ont när jag går/stödjer på benet. Men ska ju ta det lugnt idag så det ska nog inte va någon större fara. 

Av Malin - 21 april 2009 11:34

En av mina bästa vänner, Kirsi, fick igår en stroke. Hon är 30 år. Kolla gärna in på hennes blogg, länken finns här till höger. Jag ska snart till sjukhuset igen.

Av Malin - 19 april 2009 23:02

Jösses vad dålig jag är på det här ibland. Har dock inte hunnit med stallet så mycket på några veckor, så det har inte funnits så mycket att skriva om.


Sommarbetet har löst sig! Så det blir att jag och A camperar ihop i sommar!! Ska bli så himla kul! Längtar redan! Fast det är så trist att lämna vännerna i stallet där jag står nu :( fast de lämnar ju mig först, då de flyttar innan mig.


Avmaskade idag. Vi fick svar från kolla masken i fredags, och Lisa och Glassen var de ända med mask.

Jag har tyckt att Lisa tappat en hel del i hull det senaste, revbenen syns, och jag har inte ändrat något på fodret och definitivt inte ökat träningen, så hade på känn att hon skulle ha mask. Fast hon hade inte mycket, bara 250 och det jag tycker int det borde ha gjort så mycket på hullet?!

Men men, magrat har hon gjort. Får väl försöka stoppa i henne lusern, fast int pelletsen för den är sååå äcklig tydligen. Tro det eller ej, men Lisa kan vägra mat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards