Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Malin - 3 januari 2009 22:47

Min absoluta favorit grimma genom tiderna gick idag sönder. Eftersom jag är van vid att Lisa är lugn och inte blir upprörd över så mycket så viftade jag lite oförsiktigt med schabraket, och vips så var kedjan som hon satt fast i, och grimman trasiga.


Kommer att sakna min fina rosa, mjuka grimma. Den va så himla fin på Lisa också!

Av Malin - 3 januari 2009 22:38

Och den låg i min handväska... Också ett ställe att lägga den på. Här kommer nu äntligen bilderna från julaftonsmorgonen med oss allihopa! Tyvärr blev flera av bilderna vädligt mörka, men nu är det ju lite sent att göra något åt saken..


Av Malin - 3 januari 2009 02:16

Om hästen har en mohawk, räknas det som en indianhäst då?

Av Malin - 3 januari 2009 01:50

Nå, vilken är den bästa "häst-årstiden"? Jag har funderat och jag vet verkligen inte vad jag tycker. Varje årstid har verkligen sin charm, även om vintern har måånga nackdelar, men det har ju de andra också... Ska bli kul att se vad ni tycker! Så lägg gärna en röst, och kommentera gärna mina inlägg!

Av Malin - 3 januari 2009 01:41

Här har ni en bild på Lisa från några dagar innan jul. Så har ni åt titta på tills julbilderna kommer! I bakgrunden kan ni se glassens box (THE one and only vallack enligt Lisa).


En väldigt rolig grej är att min gamla medryttare M skall komma och "provrida" på tisdag. Hon hade Lisa förra våren men hann inte ha henne under sommaren pga jobb så hon hoppade av, men nu vill hon börja igen! Och ja behöver verkligen den hjälp jag kan få, så jag är helt överlycklig!

Så M skall med och testa att ta sig till nya stallet, kolla rutiner osv, och så håller jag alla tummar och tår för att hon vill ha Lisa igen!! Både Lisa och jag gillade M från första stund, och hon är utan tvekan en helt underbar tjej att ha som medryttare, så jag hoppas! Hoppas, hoppas, hoppas!!

Av Malin - 3 januari 2009 01:25

Vart har den eländiga sladden tagigt vägen?? Har verkligenvänt upp och ner på alla möjliga och omöjliga ställen där sladden till kameran skulle kunna vara. Helt utan resultat som ni kan se.


Usch är en del tjöt i stallet för tillfället. Folk gnatar på varandra om småsaker, och är mest irreterade verkar det som. Hoppas verkligen att det varit pga stressad jul eller dyl. och att stämningen snart skall lätta. Fick till exempel höra av L idag att M har sagt att jag skulle vara skyldig henne pengar och att hon aldri kan tänka sig att köpa silage med mig igen. Uhm?! 

Blir så jävla trött och ledsen på sånt här snack. För det första, jag är inte skyldig henne pengar, och för det andra, om jag nu skulle vara det kan hon inte ta det med mig? Men men, hanterade det genom att jag ringde upp henne, och sa "Kom och tänka på en sak, va inte ja skyldig dig pengar? Men då kan du ju få min halva av den blöta balen med silage, så kan du ta den som betalning!"

Denna blöta bal en som vi köpte in ihop innan de andra flyttade in vill jag absolut inte ge till Lisa, och M vill att vi ska öppna den. Nu är hla balen hennes, jag slipper skiten och hon kan öra va f*n hon vill med den! Härligt det är att få skriva av sig lite!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards