Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Malin - 1 februari 2009 01:09

Longerade idag. Antog att det skulle vara mycket överskottenergi i lillan, och jag hade rätt. Dock har inte manegen blivit harvad på ca 2 veckor, och den såg ut som SKIT! Var ett mycket tydligt spår upptrampat och tillplattat. Och underlaget är inte det bästa underlagget i vår manege så när det blir tilltrampat så blir det väldigt halt. Men jag körde på ändå. Jag har varit med om mycket värre. Men det skulle jag inte gjort.

Lisa gick omkull.

Hon tog en kurva lite snävt och bara la sig ner på sidan. Hon komm snabbt upp igen och travade vidare. Hon var ganska stirrig efter händelsen, men inga tecken på hälta. Promenerade med henne en stund, men då det brakade in tre andra ryttare från ett närliggande stall så valde jag att gå därifrån efter en stund. Strechade henne ordentligt innan jag släppte ut henne i hagen och hoppas verkligen inte att det syns nåt imorgon!

Är inte manegen harvad imorgon när jag kommer, så kommer jag be H att göra det. Hade jag suttit på Lisa idag när hon la sig så hade jag brutit benet och kanske mer därtill... Det vill jag verkligen inte riskera, och vill heller inte riskera henne! Så idag var sista dagen jag chansade när underlaget inte är helt hundra...

Synd bara att det ska behöva hända olyckor innan man lär sig att använda hjärnan....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards