Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Malin - 23 augusti 2009 21:22

A hade Lisa i fredags. Och de är inte riktigt bästa vänner. Trots att A ridit Lisa nästan ända sen jag fick henne så har de aldrig riktigt "klickat" personlighetsmässigt. Ridmässigt så rider A Lisa jätte bra, och A är en väldigt duktig hästtjej så jag har inga som helst tvivel över att det ändå funkar mellan dem. Men de är inte bästa vänner...


A och jag pratade under dagen och A sa att hon skulle inte rida om regnet öst ner när hon var i stallet. Inget konstigt med det. Lite senare ringer A mig och det första hon säger i telefon är något i stil med: "Jag tänker fan inte rida din jävla idiot häst!!" Gissa vad Lisa hade gjort??


Jo, vi har en liten rasthage utanför stallet där vi kan ställa hästarna när vi gör i ordning dem eller om vi ska göra något och inte vill ha hästen i stallet. Jag brukar alltid ställa Lisa lös där inne, men A hade bundit upp henne så att hon skulle stå still medans hon ryktades/sadlades. Lisa, som har eksem, tyckte väl att det kliade någonstans så hon rycker med huvudet, sliter loss hela stocken (stacketet är gjort av smala stockar) hon är bunden i, och stocken flyger rätt i As huvud.


Det "roliga" är att efter stocken träffade A i huvudet så fortsätter den sin bana ytterligare ca 2 meter, så det var inget litet lätt "kast med liten stock" som Lisa gjorde. Kan ni gissa hur ont i huvudet A hade?? Stackarn...


Men samtidigt så kan jag inte låta bli att skrocka lite åt dem nu efter att  jag vet att inget allvarligt hände A. Det är så himla typiskt dessa två! De lyckas alltid med något... Men A är inte den som är den. Hon ska ha Lisa nästa vecka igen. Trots att hon förklarade ordentligt för mig varför Lisa borde slaktas i fredags :)

Jag svarade me: "Så känner jag också vissa dagar...."

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards