Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

stallflytt

Av Malin - 26 augusti 2008 19:17

så var flytten med lisa avklarad! började även skolan igår, och har haft så fullt upp att jag är helt slut nu! packade ner allt jag hade i stallet i lördags, och det tog sin lilla tid. när A. kom på söndag för att hjälpa till med lastningen kollade hon bara på min hög med packning och sa: "du skämtar med mig". ja, jag har en del grejer, men långt ifrån allt jag behöver/vill ha.


lastningen gick jätte bra! tog en stund, men det var mest för att jag ville att lisa skulle ta det lugnt, och inte vara rädd. visst, vi var 4 pers som hjälpets åt, och vi andvände lina och ett spö, men, och det är ett stort men, vi använde inte dom för att tvinga på lisa, utan som styrningar och en mjuk drivning framåt. önskar verkligen att jag hade ett eget släp, utan mellanvägg! det är när man ska flytta mellanväggen som hon tycker att det verkligen är hemskt!  det gillar hon inte alls.


allt gick bra under bilfärden, och avstigningen gick snabbt! gick lite med med henne på gården och tog sen in henne i stallet för att ta av benskydden. hon va lite tveksam mot stallet, men bestämde sig för att följa med matte ändå. även ihopsläppet med wilma(den andra hästen) gick bra, men vi fick ta in dom efter en stund då wilma stressade upp sig nåt extremt! hon sprang som en galning längs kanten på hagen, så vi valde å ta in dom i stället.


va ute i stallet igår och hade inne lisa i manegen, och jösses va speglarna var farliga!! kanske inte hade vart så konstigt om hon aldrig sett speglar förut, men eftersom vi brukade rida regelbundet i en manege med speglar i förra stallet, så tycker jag att efter 20 min så borde hon fatta att sådana inte är så farliga, men icke. blåste upp sig som en balong varje gång vi kom i närheten av dom. får göra ett nytt försök imorgon igen. idag var jag tvungen att åka hem efter skolan, så dom i stallet får mocka. mycket bra att man kan köpa till den tjänsten när man ska upp kl 4 nästa morgon, och skulle vart hemma 23:30 på kvällen innan om man skulle hinna med stallet. ska fixa lite bilder på lisa i nya stallet så ska ni få se va fint det är! givetvis är det extra fint nu när lisa står där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 augusti 2011 15:50

Sen jag bloggade sist har mitt liv ändrats rätt rejält. Lisa är kvar men hon är inte min enda bebis längre. I april i år fick jag en liten dotter. Så bloggen kommer i fortsättningen ha fokus på barn och livet som ensamstånde mamma med häst. Men mer f...

Av Malin - 10 juni 2010 14:12

Finns det något bättre än sommarbete?! Hästen har mat dygnet runt och jag slipper mocka! Underbart! Har inte ridit på evigheter, men det struntar jag i just nu och bara njuter av att vara "fri". Som hästägare har man ju sällan dagar då man bara kan g...

Av Malin - 10 juni 2010 14:05

                         

Av Malin - 24 maj 2010 00:33

Har väntat på motivation för att ta upp bloggen igen, och nu börjar den äntligen infinna sig igen :)   Under den långa och kalla vintern har det inte hänt mycket. Hästarna har fått stå då det i stort sett har var livsfarligt att ge sig ut utanför...

Av Malin - 6 november 2009 12:04

Har så fruktansvärt mycket i skolan just nu! Så det blir ju inte mycket Lisa-tid (som vanligt.. skriver jag något annat i den här bloggen?) Men när jag väl är i stallet så försöker jag ta mig tid att rida/träna från marken och bara ta det lugnt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards