Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Malin - 13 augusti 2008 15:35

tyvärr har jag haft en väldigt massa trubbel hemma, min pojkvän har blivit misshandlad i vår lägenhet och idioterna som gjorde det snodde med sig en väldans massa grejer, bla datorn där alla mina hästbilder ligger.... men som tur är så är pojkvännen inte så illa skadad och våra katter mår bra, och det är ju huvudsaken.


min underbara medryttare A. tar hand om lisa nu i några dagar med, tills jag får rätsida på saker och ting. men tänkte att jag kunde skriva lite om min förra häst, hon som gjorde att jag i några sekunder tänkte att jag inte ville ha ett sto igen... men jag insåg ganska snabbt igen att jag är en "stomänniska" rätt igenom, och det kommer det nog aldrig att bli någon ändring på.


min förra dam är ett varmblodssto född 99 och heter Grands Isabell. hon är 157 cm hög och väldigt tunn i kroppsbyggnaden. hon var den första hästen jag kollade på när jag skulle köpa min första häst. inte så bra att bara köpa den första bästa, men jag var ung och dum.. gjorde det klassika missaget när en ung tjej inte har så mycket pengar så hon köper ett varmblod som har alldeles för mycket nerver fär att bli en bra förstahäst. jajamen. isabell hade nerver. nerver utan dess like dessutom. jag har sommarjobbat i ett travstall när jag var yngre så jag trodde jag hade ett humm om hur varmblod va i psyket, men icke..


men även om isabell var extremt jobbig och jag tillslut fick sälja henne för att vi inte klickade på det sättet som jag ville, så lärde jag mig enormt mycket. och jag lärde mig allt den hårda vägen!! det var med isabell som jag upptäckte horsemanshipe, då jag fick börja leta alternativ till dom kunskaperna jag redan hade. och det är jag verkligen glad över! helt plötsligt började jag förstå hästar på ett sätt jag inte gjort innan, och lärt mig så mycket om hästhantering som jag inte hade en aning om innan. tyvärr räckte inte mina kunskaper till och jag fick erkänna mig besegrad och sälja henne vidare till en kvinna som var mer erfaren än mig. nu är hon tyvärr såld en gång till, till en familj där tydligen dottern i familjen ska ha henne. om någon som vet vart hon är skulle läsa detta så vill jag gärna veta hur hon har det!! saknar henne trots allt..


hittade en hemsk bild på isabell på min mammas datorn som är tagen ca 3 månader innan hon såldes. på bilden är hon inte rycktad och ser ut som en vanvårdad stackars kracke.. men jag fick henne inte att gå upp i vikt!! när bilden tog så gick isabell på 18 kg ensilage, 2 kg hippo groov med extra protein och betfor... det kan man inte ens inte tro....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards