Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

drömmar..

Av Malin - 21 augusti 2008 21:13

jag har ju "bara" min lisa, och jag har henne just nu uppstallad i ett "kollektiv", där alla hjälps åt med allt. jag skall nu på söndag flytta henne till ett lite finare stall med egen manege och där jag slipper in- och utsläpp och alla matningar. om jag får på mitt monster till häst på transporten vill säga...


men jag tänker på alla som har egen gård med flera hästar, som har utsikt över hagarna från vardagsrummet, eller liknande. förstår dom hur lyckosamma dom är? jag hade dödat för att ha det så! visst med allt det underbara så kommer det en väldans massa mer jobb, men ändå! tänk att ha råd, plats och tid för flera hästar! som ni kanske förstår så är jag ruskigt avundsjuk på alla som föds in i en sådan värld. att ha sprungit i stallet så länge som man kunnat springa, att ha en egen ponny som heter ronja (vanligaste ponnynamnet läste jag i en tidning för ett tag sedan) och att ha en familj med samma intresse som en själv! det hade vart nåt det!


visst det kanske kommer en massa press på en om att man måste gilla hästar om man föds in i en sådan familj, så det är ju inget drömläge om man avskyr allt som har med hästar att göra, eller om man föds jätte allergisk.


en av mina största drömmar är att skaffa mig en egen stor hästgård, där jag kan ha en stor riktigt bra lösdrift för hästar som ingen vill ha. misshandlade hästar, travare som inte kan prestera eller hästar som av någon annan anledning ingen vill ha. sådana hästar som inte hade behövt slaktas egentligen, men som ofta slaktas för ingen orkar bry sig.


men en så länge så har jag väldigt längt tills jag är där. så än så länge så nöjer jag mig med en häst som behöver mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 augusti 2011 15:50

Sen jag bloggade sist har mitt liv ändrats rätt rejält. Lisa är kvar men hon är inte min enda bebis längre. I april i år fick jag en liten dotter. Så bloggen kommer i fortsättningen ha fokus på barn och livet som ensamstånde mamma med häst. Men mer f...

Av Malin - 10 juni 2010 14:12

Finns det något bättre än sommarbete?! Hästen har mat dygnet runt och jag slipper mocka! Underbart! Har inte ridit på evigheter, men det struntar jag i just nu och bara njuter av att vara "fri". Som hästägare har man ju sällan dagar då man bara kan g...

Av Malin - 10 juni 2010 14:05

                         

Av Malin - 24 maj 2010 00:33

Har väntat på motivation för att ta upp bloggen igen, och nu börjar den äntligen infinna sig igen :)   Under den långa och kalla vintern har det inte hänt mycket. Hästarna har fått stå då det i stort sett har var livsfarligt att ge sig ut utanför...

Av Malin - 6 november 2009 12:04

Har så fruktansvärt mycket i skolan just nu! Så det blir ju inte mycket Lisa-tid (som vanligt.. skriver jag något annat i den här bloggen?) Men när jag väl är i stallet så försöker jag ta mig tid att rida/träna från marken och bara ta det lugnt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards