Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

få fram glöden från marken?!

Av Malin - 15 augusti 2008 13:30

var idag i stallet och tränade NH med damen. det lilla jag kan iaf.. men hur jag en kämpar så lunkar hon runt och ser sömning ut! när man rider så är det alltid spetsade öron och full fart, men när jag sätter på repgrimman blir hon helt annan. väldigt  avslappnad, så jag ska väl inte gnälla men allt jag kan, kan hon vid det här laget. inte ens när jag vill busa med henne och släpper henne lös för att vi ska löslongera och bara bralla lite så kommer hon igång. förr kunnde hon springa som en galning, bocka och leva rullan! men nu bara följer hon mig utan att ens vippa på öronen. skickar jag iväg henne från mig visar hon lite missnöje men går iväg, och låter jag henne komma tillbaka så sluter hon lydigt upp. detta kanske låter som en dröm, men det är det inte. känns mer som att hon gör allt detta för att hon vet att det är så här hon ska göra. lite "om jag gör så här så blir matte nöjd, å så får jag komma in sen igen".


vissa dagar som jag tränar sånt här så sluter hon inte ens upp utan bara stannar och tittar på mig och ser ut att undra "vad är det den där lilla bleka saken vill mig?" är ju aldrig nåt problem att gå fram till henne i det läget, och man det och sen går, så följer hon oftast med.


måste helt enkelt hitta lite nya övningar att lära mig som jag kan testa på lisa sen. eller försöka få tag i en vettig tränare igen! men är ju så himla svårt att få tider hos dom som är nåt att ha! eftersom NH verkligen växer så blir ju efterfrågan på sånna tränare enorm, å det finns ju säkert tränare som är mindre seriösa därav. är glad att jag lyckats hitta en bra dressyrtränare i alla fall! där finns det ju en hel del mindre bra tränare tyvärr, men nu har jag äntligen hittat en som jag och lisa trivs med! så jag får väl vara glad för det lilla :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 augusti 2011 15:50

Sen jag bloggade sist har mitt liv ändrats rätt rejält. Lisa är kvar men hon är inte min enda bebis längre. I april i år fick jag en liten dotter. Så bloggen kommer i fortsättningen ha fokus på barn och livet som ensamstånde mamma med häst. Men mer f...

Av Malin - 10 juni 2010 14:12

Finns det något bättre än sommarbete?! Hästen har mat dygnet runt och jag slipper mocka! Underbart! Har inte ridit på evigheter, men det struntar jag i just nu och bara njuter av att vara "fri". Som hästägare har man ju sällan dagar då man bara kan g...

Av Malin - 10 juni 2010 14:05

                         

Av Malin - 24 maj 2010 00:33

Har väntat på motivation för att ta upp bloggen igen, och nu börjar den äntligen infinna sig igen :)   Under den långa och kalla vintern har det inte hänt mycket. Hästarna har fått stå då det i stort sett har var livsfarligt att ge sig ut utanför...

Av Malin - 6 november 2009 12:04

Har så fruktansvärt mycket i skolan just nu! Så det blir ju inte mycket Lisa-tid (som vanligt.. skriver jag något annat i den här bloggen?) Men när jag väl är i stallet så försöker jag ta mig tid att rida/träna från marken och bara ta det lugnt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards