Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Dumma söndagar

Av Malin - 17 maj 2009 12:21

På söndagar går bussarna så himla dåligt ut till stallet! Så, ska du till stallet från Alingsås så kan du i stort sätt glömma att göra någonting annat, vilket medför att: ska du göra något annat kan du glömma stallet. Och idag stod bio med lillebrosan på schemat, så hinner inte åka ut till stallet :(

Men bror min är ju viktig med! Hinner ju knappt träffa min familj när det ända jag gör är att plugga på veckorna och på helgerna försöker jag vara så mycket som möjligt i stallet. Himla tråkigt när både familjen och vännerna hamnar långt bak i prioriteringslistan.

Men så får det ju vara tt tag, bättre att plugga och få ett bra jobb sen! Och snart är det ju sommarlov!Va underbart det ska bli! Kommer bli ledig 6 veckor i sommar!! Ska jobba på Crawford som vanligt. Skönt att gå in på ett jobb som jag är van vid, och kanköra på rutin ett tag. Dessuom ligger ju stallet som Lisa ska gå på sommarbete typ 10 min med buss därifrån. Mamma bor int så långt ifrån stallet heller, så det kan inte bli mer perfekt!


Pillan, du undrade om Mattias så jag kanse ska förklara lite här :P


Mattias är samma gamla vanliga, men vi ska (efter många om och men) försöka igen. Jag har alltid haft den inställningen innan att är en kille otrogen så vill jag aldrig mer ha något med honom att göra, men det är en helt annan grej när man sitter här i verkligenheten sen.

Så som han  behandlade mig kommer aldrig bli okej, och jag kommer aldrig förlåta honom för det, men jag kan förlåta honom för att han är mänsklig och han gjorde fel. Låter som jag rökt på, jag vet :D Men det är så himla svårt att förklara.

Men jag vet att han ångrar sig så fruktansvärt mycket, och som tur var så visade det säg att det aldrig var så allvarligt mellan Mattias och Linda (aka äcklet) som jag först trodde.

Så jag hoppas att jag gör rätt här som ger honom en andra chans. Men det känns rätt och det är ju det ända som spelar roll.

För att göra en lång historia kort (?!) så är det så det ligger till  :P

 
 
Ingen bild

Pillan

17 maj 2009 13:28

Jobbigt när ens tid inte riktigt räcker till som man vill men det går ju snart mot sommar så du har ett lov att se fram emot med Lisa, vänner och allt annat förutom plugg :)
Okay, då hänger jag med på Mattias biten ;) Alla tar en otrohet på olika sätt och jag tycker att så länge man gör det som känns rätt för sej själv så är det de bästa :) Jag hoppas att ni får det riktigt fint ihop igen!! SKa försöka få lite ridbilder snarast så får du lova mej detsamma ;) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 1 augusti 2011 15:50

Sen jag bloggade sist har mitt liv ändrats rätt rejält. Lisa är kvar men hon är inte min enda bebis längre. I april i år fick jag en liten dotter. Så bloggen kommer i fortsättningen ha fokus på barn och livet som ensamstånde mamma med häst. Men mer f...

Av Malin - 10 juni 2010 14:12

Finns det något bättre än sommarbete?! Hästen har mat dygnet runt och jag slipper mocka! Underbart! Har inte ridit på evigheter, men det struntar jag i just nu och bara njuter av att vara "fri". Som hästägare har man ju sällan dagar då man bara kan g...

Av Malin - 10 juni 2010 14:05

                         

Av Malin - 24 maj 2010 00:33

Har väntat på motivation för att ta upp bloggen igen, och nu börjar den äntligen infinna sig igen :)   Under den långa och kalla vintern har det inte hänt mycket. Hästarna har fått stå då det i stort sett har var livsfarligt att ge sig ut utanför...

Av Malin - 6 november 2009 12:04

Har så fruktansvärt mycket i skolan just nu! Så det blir ju inte mycket Lisa-tid (som vanligt.. skriver jag något annat i den här bloggen?) Men när jag väl är i stallet så försöker jag ta mig tid att rida/träna från marken och bara ta det lugnt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards