Alla inlägg den 19 december 2008

Av Malin - 19 december 2008 18:59

Äntligen har jag jullov! Nu ska här pyssalas, promeneras och gosas tills Lisa kommer ge mig stryk för att bli lämnad ifred! Var ute i stallet i dag och tog en promenad med Lisa i det bleka solljuset, och gissa om jag njöt för fulla drag?!


Dock om det skulle vara så att någon som läser detta är runt 2 m lång, och gillar att promenera med halvgalna hästar, så hör av dig! Jag har den perfekta hästen för dig! Lisa är ju ca 166-168 cm hög, och jag är 168 cm lång. När Lisa ser något jäätte läskigt så är jag helt plötsligt inte så stor längre... Inte så att hon springer över/iväg med mig, men shit va stor hon blir när hon sträcker på halsen!! Då är det tur att hon är den absolut snällaste och goaste hästen som någonsin funnits.


Det märks väldigt tydligen på lill-damen när jag inte vart i stallet och pysslat med henne på ett tag, för hon blir så himla kelig och mysig när man ska rykta. Fick knappt rent henne för att hon skulle stå och pussas och buffa med mulen. Började jag borsta på kroppen, så bakade hon bara bak och körde huvud i famnen på mig igen :) och vem har hjärta att bli sur på henne för att hon inte står still när hon är på sånt här underbart humör?!


P, våra balar är på 320 kg, så jag räknade ut att en bal kostade 918 kr... Vadå hästen äter en ur hus och hem?!


Bilden är från idag när jag hämtade mitt älskade lilla troll i hagen. är det bara jag, eller är Lisa världens finaste häst?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Malin och Lisas Gästbok!

Omröstning

Hur ser den perfekta svansen ut?
 Kort, max till hasen.
 Lång, helst släpa i marken
 Medel

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards